Die bijeenkomsten duurden meestal zo'n 4-6 weken. Veel vrije tijd hadden we niet maar in Athene lukte het om op een zondag op en neer naar Rhodos te gaan. Zodoende vloog ik in mijn eerste DC-6B.
Ik herinner me nog dat er, kort na op 13 mei te zijn teruggekeerd op de Rembrandtweg in Amstelveen, een bom explodeerde op de bovenste etage van het Hilton in Athene, het hotel waar wij verbleven en de vergadering hadden.
Uit: Building the Cold War van A.J. Wharton |
27-4-1969, Douglas DC-6B, OA960, ATH/RHO, 264/25048 mijl |
27-4-1969, Boeing 727-200, OA965, RHO/ATH, 264/25112 mijl Foto ex freeskyproject.com |
Het meest in het oog springende verschil tussen de DC8 50series en 6oseries, is de lengte. De DC8-63 was zo'n 11 meter langer dan de DC8-53 nl. ruim 57 meter. Op de foto's is dat wel te zien.
16-6-1969, Douglas DC8-53, KL673, SPL/YUL, 3422/31306 mijl Foto ex mst-aviation.nl |
27-6-1969, Douglas DC8-63, AC622, YYZ/YUL, 315/31936 mijl Foto ex nwan.co.uk (Brian Jones) |
ATH = Athene
RHO = Rhodos
SPL = Schiphol
YUL = MontrealYYZ = Toronto
De teksten onder de foto's geven resp. de datum van mijn eerste vlucht met dat vliegtuigtype, het vliegtuigtype, het vluchtnummer, de herkomst/ bestemming, de afstand in mijlen tussen die twee en het totaal aantal mijlen dat ik t/m die vlucht heb afgelegd.
In principe toont de foto een machine van de maatschappij waarmee ik die eerste vlucht heb gemaakt.
Wordt vervolgd
No comments:
Post a Comment
All comments will be moderated before being published...