Wednesday 22 June 2011

Frankrijk (6)

22 juni Vieux Boucau

Het weer is vandaag wat aan de grijze kant maar dat heeft als voordeel dat al die ouwetjes niet zo opvallen. De temperatuur is niettemin aangenaam, dus straks gaan we toch even aan het strand kijken.
Door genoemde omstandigheden wel de gelegenheid gehad om uit te vlooien hoe ik mijn foto's van de i-phone in de pc moest krijgen. En nu dat gelukt is toch nog maar een paar foto's van gisteren.
Eerst die van het Fete de Musique. Onder ruime belangstelling van de inwoners werden er door een koortje goed van de keelriem gesneden bejaarde dames, liedjes ten gehore gebracht van het genre dat Patrick Bruel op zijn dvd Entre deux guerres zoveel succes heeft gebracht. De veelal stramme toehoorders kregen de voetjes nauwelijks van de grond maar gedanst werd er wel degelijk! Kortom, ook zonder tv kan je best een gezellige avond hebben.



En het is frappant, maar tijdens mijn vakanties in Frankrijk kom ik altijd bekenden tegen.

2 comments:

  1. Hoi,
    Natuurlijk ken je de jambon de Bayonne, heb je vaak bij ons genuttigd! Komt uit, je raad het al.....Bayonne.
    Maar volgens mij komen jullie daar niet meer he?
    Die dorpsfeesten... daar houd ik van! Die ouwetjes kunnen best een feestje bouwen toch? En Jeanne, heb je ook gedanst?
    Veel plezier nog in V B. en rijd voorzichtig.
    kus Caroline

    ReplyDelete
  2. Ja, die ham kwam ons al bekend voor :-) maar inderdaad, in Bayonne komen we niet meer, we gaan vrijdag richting Mimizan-Plage.
    Jeanne heeft nog wel gedanst, avec moi. Wij waren de jongsten daar, althans degenen die er het jongst uitzagen LOL...
    PS En zojuist kwam de zon nog een beetje door. Morgen naar het strand met mijn cerf nog uit Cayeux s/Mer!

    ReplyDelete

All comments will be moderated before being published...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...